مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
گزارش تخصصی معلمان بررسی روش فراگیری کامل تر دانش آموزان با الگوی تدریس و ارزشیابی انگیزشی
چکیده
در این مجموعه سعی شده که نگاهی کوتاه و گذرا درارزشیابی کیفی یا توصیفی داشته باشیم و تلاش کرده ایم تابتوانیم همکارانی راکه بااین ارزشیابی آشنایی ندارندویاابزاروروشهارا نمیدانندتاحدّی یاری دهیم در این مباحث ابتدادرخصوص ارزشیابی واهداف آن اعتبارواهمیّت ارزشیابی سخن به میان آمدهدسته بندی ارزشیابی هاراداریم وباتوجه به اهمیت ارزشیابی تکوینیارتباط داشتن این ارزشیابی باارزشیابی توصیفی شده تا اهداف واهمیّت ارتباط آن بیان شودبعدازاین مواردبه بررسی ارزشیابی کمّی کیفی وتفاوت آنهاو ارزشیابی توصیفی و کاربرد وابزارهای آن صحبت شده و راهکارهای مناسب جهت چگونگی استفاده از ابزارها و نتایج حاصل از ارزشیابی توصیفی ارائه شده است.
مقدمه
دانشآموز بیانگیزه نه تنها رغبتی به درس خواندن ویادگیری نشان نمیدهد بلکه با بیتفاوتی و بی توجهی خود چه بسا برای کارکردن دانشآموزان دیگر در کلاس نیز مزاحمت ایجادمیکند دراین مورد، ضربالمثلی انگلیسی وجود دارد که میگوید :شما میتوانید اسبی را که تشنه است تا کنارآب بکشانید اما نمیتوانید به نوشیدن آب وادارش کنیدمسئله انگیزش دردانشآموزان نیزهمین گونه است؛ یعنی مابایددانشآموز را تشنه یادگیری کنیم؛ زیرا با این کار خود او به دنبال یادگیری خواهدرفت .انگیزش عاملی است که رفتار مشخصی را تحریک و هدایت میکند و پاسخی است به این سؤال که اساس یادگیری علم چیست؟ روانشناسان برای انگیزش اهمیت بیشتری نسبت به هوش قائل میشوند. آنان انگیزش راحاصل عواملی مانندمشوّقها، نیازهای درونی کنجکاوی برانگیختگی وعلتهایی میدانندکه فردبرای رویدادهاونتایج اعمال میکند در این طرح، به تاثیر انگیزش و درگیر نمودن دانش آموزان در تثبیت یادگیری و تدریس و همچنین به عوامل بنیادین مؤثر بر انگیزه از قبیل فرهنگ، خانواده، معلم، ویژگیهای یادگیرنده جوّکلاس ومتغیّرهای آموزشی اشاره میشود.در پایان، برخی راهکارهای ایجاد انگیزش در دانش آموزان بیان میگردد.دانشآموزان با انگیزه به درس توجه کامل دارند؛ زیرا به آنچه گفته میشود، علاقهمندند؛ انگیزه درونی دارند وفرایندیادگیری راخوشایند مییابند. فراوان میپرسند؛ در بحثهای کلاسی شرکت دارند؛ یادگیرندگان خود تنظیمی هستند
گزارش تخصصی معلمان بررسی روش فراگیری کامل تر دانش آموزان با الگوی تدریس و ارزشیابی انگیزشی