تعداد صفحات: 56 کد محصول :7160 حجم فایل:56,14 KB نوع فایل :rar
« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»
مختصری از تجربیات مدون :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
تجربیات مدون رابطه نوع مدیریت آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مقدمه:
خانواده، نخستین مدرسه است که انسان در آن گام میگذارد، و اولیا هم نخستین معلمان زندگی اویند که مسئولیت انتقال باورها و ارزشها را بر عهده دارند. از این رو بیشترین دغدغه پیشرفت تحصیلی فرزندان را دارند. اگر دغدغه پیشرفت تحصیلی فرزندان درست مدیریت شود، و بین اولیا و مدارس همدلی و همراهی به وجود آید، فضای مدارس پرمعنا و باطراوت میشود، و دانشآموزان از رشد شخصیتی و تحصیلی بیشتری برخوردار میگردند. بدین جهت به همه والدین فهیم و دلسوز توصیه میشود که به عنوان اولین معلمان زندگی فرزندان خود به رغم اینکه، مدارس اقبال خوبی از مشارکت واقعی اولیا «به جز کمک مالی» نمیکنند. به ارتباط صمیمی و مستمر با مدارس و معلمان ادامه دهند، و در سایه حسن این همدلی و همراهی سعی نمایند که وظایف خود را نیز به خوبی انجام دهند.
امروزه اهمیت فرآیند مدیریت بر کسی پوشیده نیست. کشورهای صنعتی پیشرفته از دهها سال قبل به این مقوله توجه داشته اند و عملاً توسعه خویش را مدیون بهبود شیوه های قبل مدیریت می دانند. در حالیکه کشورهای در حال توسعه هنوز درگیر مسایل و مشکلاتی از قبیل فقر و رشد نرخ جمعیت، نرخ بالای بیکاری، تورم، افسار گسیخته اتلاف، استقرار یافته و بر اساس داده می شوند. طبق این دیدگاه مؤسسات آموزشی خود را تغییر می دهند تا به افرادی که آمادگی تغییر در خود دارند کمک کنند و معترفند قصور در ایجاد شرایط مناسب برای موفقیت افراد جامعه باعث خسارت عظیم در بهره وری اجتماعی و عدم رضایت منابع انسانی خواهد شد.
از اینرو سیستم آموزشی کشورهای در حال توسعه ایستی برنامه های آموزی خود را با روند تغییرات هماهنگ کنند. تدریس یک فعالیت پیچیدة پویا، تعاملی هوشمندانه است و اگر قرار یباشد معلمین دانش آموزان مختلف جدید آشنا نمایند. مستلزم شیوه خاص مدیریتی است تا از این طریق بتوانند اثر بخشی بیشتری به امر آموزش بپردازند.
تجربیات مدون رابطه نوع مدیریت آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تجربیات مدون رابطه نوع مدیریت آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
- ۹۶/۰۶/۰۱