تعداد صفحات: 11 کد محصول :7033 حجم فایل:28,33 KB نوع فایل :rar
مختصری از گزارش تخصصی :
چکیده
اندیشیدن یکی از اجزاء لاینفک زندگی بشری است. همه ما با اندیشه آشناییم، چه بطور آگاهانه و چه زمانی که به آن توجه نداریم. درواقع بایدگفت وجه تمایزانسان ازسایرموجودات درهمین اندیشمندبودن اوست.نقش مهارتهای تفکر اعم از انتقادی و خلاق دربهبودفضای فکری جامعه ی انسانی وبرای اینکه این فرایندرا سرعت بخشیم و بتوانیم استفاده بهینه ای از منابع انسانی یا درواقع فکری جامعه انسانی داشته باشیم،بهتر آن است که آموزش را از دوران کودکی آغاز کنیم تا بزرگسالانی آموزش دیده داشته باشیم به جهت تغییرات اساسی در برنامه های آموزشی کشور ، نقش معلمان در این راستا مورد توجه بوده ودیگر روش های سنتی جوابگوی نیازهای جدید جامعه نمی باشد و با توجه به تحقیقات انجام شده ، نشان داده شده است که معلمان ترجیح می دهند از روش های کلیشه ای استفاده کرده
مقدمه
تفکر ساعة افضل من عبادة سبعین سنة. «یک ساعت تفکر برترازهفتاد سال عبادت است.»امام علی( دشتی ،1379، ص430 ) ارزش انسان درداشتن عقل و اراده واختیار است که بار امانت به دوش دارد و خلیفه الله می باشد. تأثیر سخنان پرورش نفوذ و کلام موزون مولای متقیان حضرت امیرالمومنین درکتاب نهج البلاغه بر اهل بینش و خرد کاملاً آشکار است. حضرت علی (ع) در حکمت 48 نهج البلاغه می فرماید: پیروزی در دوراندیشی و دوراندیشی در به کار گیری صحیح عقل و اندیشه و اندیشه ی صحیح به رازداری است. (دشتی،1379،ص6الگوی 35) در میان موجودات آنچه انسان را از دیگر موجودات متمایز ساخته واورا اشرف مخلوقات کرده ، داشتن قوه تفکر و درک کلیات است،زندگی ا نسان درطول تاریخ هرگزازتفکروا ندیشه خالی نبوده است، مهم تراز همه پویایی اندیشه است ،که بهتراست ازدوران کودکی به این پدیده ی خدادادی توجه کافی شود ومربیان درپرورش آن نقشی سازنده داشته باشندازاستا ارجمندم جناب آقای صاحب فصول که در نوشتن این مقاله مرا یاری نمودند تشکر و قدردانی می نمایم این مقاله را تقدیم به همسرمهربان و فرزندان عزیزم می کنم که در طول نوشتن آن با من همکاری نمودند.
گزارش تخصصی چگونگی تقویت تفکر پژوهشی و توسعه ی فکری دانش آموزان
گزارش تخصصی چگونگی تقویت تفکر پژوهشی و توسعه ی فکری دانش آموزان
- ۹۶/۰۶/۰۴