دانلود اقدام پژوهی جذاب کردن درس انشا برا پایه هفتم
مختصری از اقدام پژوهی:
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
چکیده
نگارش در واقع زبان و کاربرد آن درعرصهٔ تفکروبیان تفکر است. هم گام با آموزش نگارش-به عنوان امری زبان شناختی-بایدبه جنبهٔ فکری واندیشه ای آن هم توجه کرد. یعنی درنگارش زبان درخدمت تفکر است نه درخدمت آفرینش وادب وهنر. (حق شناس،۷۶، شمارهٔ ۴۲)
دردرس نگارش، قدرت تفکر، تمرکزواستنتاج دانش آموزان را باید تقویت کنیم وبه او بیآموزیم که چگونه درمسیر ارتباطات اجتماعی خود، به ارتباطهای وسیع تردست یافت. (سنگری،۷۶، شمارهٔ ۴۲)
درس نگارش می تواندبه یادگیری مجموعه دروس دیگر کمک کند. دانش آموزوقتی دراین عرصه توانا میشود، قدرت دریافت درسهای دیگرراپیدا خواهد کرد.
درواقع مادانش آموزرابرای ارتباط اجتماعی آماده میکنیم و زبان نگارش را به او میآموزیم. به اوتمرین میدهیم برای این که مسائل خودراحل کند؛ بتواند فکر کندوازمحیط بیرون از خود، شناختی برون گرایانه داشته باشد. درعین حال، اورابرای آفرینش ونویسندگی خلاق آماده میسازیم وبه او کمک میکنیم تاآن چه راکه دردرون خوددارد، بابیانی خلاق متجلی سازد.
نظامهای آموزشی، دانش آموزان رادرمیادین گوناگون زندگی فردی واجتماعی به موفقیت برسانند، به ادبیات ونگارش که یک ابزارارتباطی قوی است، بیشتر معطوف نموده است. پس بااین وجودادبیات یک ابزار قوی برای برقراری ارتباط شایسته ترباعلم ودانش بشری می باشدکه بتوا ند زمینهٔ ظهوروبروزعواطف انسانی باشدوبابرقراری ارتباط مناسب تر-صحیح وسالم-به سادهترین شکل خواستهها، تمایلات، اندیشه هاوعواطف راانتقال دهد.
- ۹۶/۰۶/۰۷