تعداد صفحات: 11 کد محصول :6790 حجم فایل:26,54 KB نوع فایل :rar
چکیده
بیش فعالی به حالتی اطلاق میشود که کودک به نحو افراطی و بیش از اندازه فعال و پر جنب و جوش باشد و این تحرکات زیاد اطرافیان وی را دچار مشکل میکند. به علت بی دقتی ممکن است در انجام تکالیف مدرسه و کارهای محوله دیگر اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. این اختلال در تعدادی از بچههای دوران ابتدایی دیده شده است همراهی و جلب توجه آنها دشوار است. البته این اختلال به عنوان ناتوانی در یادگیری محسوب نمیشود بلکه به نوعی بی توجهی و حواس پرتی در یاد گیری محسوب میشود. نداشتن آرام و قرار و تمرکز، پر جنب و جوش بودن و به قول معروف از دیوار راست بالا رفتن از جمله مشخصههای یک دانش آموز بیش فعال است.
مقدمه
دانش آموزی که ناخواسته با داشتن این اختلال، از فعالیت بیش از حدی برخوردار است اغلب از سوی دیگران به ویژه خانواده و معلم خود سرزنش و تحقیر میشود و از طرف دیگر با بازیگوشی و شیطنت بسیار همه را عاصی میکند. در این میان مهمترین عاملی که میتواند یاری دهنده دانش آموزان بیش فعال باشد، اطلاع رسانی صحیح و مداخله به موقع برای برطرف کردن این نقیصه است؛ مشکلی که اگر به رفع آن توجه نشود، صدمه جبران ناپذیری بر دانش آموز بیش فعال وارد خواهد کرد.
بیان مسئله
اینجانب سکینه اعلائی حیدری دارای مدرک کاردانی اموزش ابتدایی با شماره پرسنلی 21172835 مدت 25 سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم.در حال حاضر دبیر ابتدایی مدرسه شهیدرضاپازکی که شهرستان پاکدشت قرار دارد هستم.این مدرسه تثبیتی من در سال 94-95 بود. خدمت من در این مدرسه در یک نوبت است. موضوع مورد بررسی (چگونه توانستم دانش اموزان پیش فعالم را کنترل کنم)است
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان بیش فعالم را کنترل کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان بیش فعالم را کنترل کنم
- ۹۶/۰۶/۱۸