نمونه گزارش تخصصی مرتبط با شغل ویژه دبیران و معلمین و دانلود پکیج گزارش تخصصی

دانلود مجموعه کامل پکیج گزارش تخصصی

بسته کامل گزارش تخصصی, پکیج, پکیج کامل, پکیج کامل گزارش تخصصی, خرید پکیج کامل گزارش تخصصی, دانلود پکیج کامل گزارش تخصصی, دانلود رایگان گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی, دانلود مجموعه کامل پکیج گزارش تخصصی, گزارش تخصصی, گزارش تخصصی ابتدایی, گزارش تخصصی خدمتگزار, گزارش تخصصی دبیران, گزارش تخصصی دبیرستان, گزارش تخصصی راهنمایی, گزارش تخصصی مدیران, گزارش تخصصی مربیان, گزارش تخصصی معاونین, گزارش تخصصی معلمان, مجموعه کامل پکیج گزارش تخصصی,گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی معاون آموزشی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون آموزشی دبستان,گزارش تخصصی معاون آموزشی مدرسه,گزارش تخصصی معاون آموزشی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون آموزشی متوسطه,گزارش تخصصی معاونت آموزشی,نمونه گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی معاون پرورشی,تدوین گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی رایگان,گزارش تخصصی معاون اجرایی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون اجرایی در مدارس,گزارش تخصصی معاون اجرایی مجتمع,گزارش تخصصی معاونت اجرایی,گزارش تخصصی معاونت اجرایی مدارس,گزارش تخصصی معاون اجرائی مدارس,گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه اول,گزارش تخصصی ریاضی پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی هفتم,گزارش تخصصی ریاضی دوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه دوم,گزارش تخصصی ریاضی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی ششم,گزارش تخصصی دبیران ریاضی,گزارش تخصصی دبیران زبان انگلیسی,گزارش تخصصی دبیران عربی,گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی,گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی,گزارش تخصصی دبیران ادبیات,گزارش تخصصی دبیران کار وفناوری,گزارش تخصصی دبیران ورزش,گزارش تخصصی دبیران دینی,نمونه گزارش تخصصی فرهنگیان,گزارش تخصصی مدیران مدارس متوسطه,گزارش تخصصی مدیریت مدارس,گزارش تخصصی مدیر مدرسه,گزارش تخصصی مدیر مدرسه,گزارش تخصصی مدیران مدرسه,گزارش تخصصی مدیریت مدرسه,گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی,گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی,نمونه گزارش تخصصی مدیران مدارس

۸۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

آمار در دو شاخه آمار توصیفی و احتمالات و آمار استنباطی بحث و بررسی می شود. احتمالات و تئوریهای احتمال اساسا از دایره بحث ما خارج است. همچنین آمار توصیفی مانند فراوانی، میانگین، واریانس و … نیز مفروض در نظر گرفته شده اند.

۱- آمار استنباطی و آمار توصیفی

در یک پژوهش جهت بررسی و توصیف ویژگیهای عمومی پاسخ دهندگان از روش های موجود در آمار توصیفی مانند جداول توزیع فراوانی، در صد فراوانی، درصد فراوانی تجمعی و میانگین استفاده میگردد. بنابراین هدف آمار توصیفی یا descriptiveمحاسبه پارامترهای جامعه با استفاده از سرشماری تمامی عناصر جامعه است.

در آمار استنباطی یا inferential پژوهشگر با استفاده مقادیر نمونه آماره ها را محاسبه کرده و سپس با کمک تخمین و یا آزمون فرض آماری، آماره ها را به پارامترهای جامعه تعمیم می دهد.برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از روش های آمار استنباطی استفاده می شود.

پارامتر شاخص بدست آمده از جامعه آماری با استفاده از سرشماری است و شاخص بدست آمده از یک نمونه n تائی از جامعه آماره نامیده می شود. برای مثال میانگین جامعه یا µ یک پارامتر مهم جامعه است. چون میانگین جامعه همیشه در دسترس نیست به همین خاطر از میانگین نمونه یا که آماره برآورد کننده پارامتر µ است در بسیاری موارد استفاده می شود.

۲- آزمون آماری و تخمین آماری

در یک مقاله پژوهشی یا یک پایان نامه باید سوال پژوهش یا فرضیه پژوهش مطرح شود. اگر تحقیق از نوع سوالی و صرفا حاوی پرسش درباره پارامتر باشد، برای پاسخ به سوالات از تخمین آماری استفاده می شود و اگر حاوی فرضیه ها بوده و از مرحله سوال گذر کرده باشد، آزمون فرضیه ها و فنون آماری آن به کار می رود.

هر نوع تخمین یا آزمون فرض آماری با تعیین صحیح آماره پژوهش شروع می شود. سپس باید توزیع آماره مشخص شود. براساس توزیع آماره آزمون با استفاده از داده های بدست آمده از نمونه محاسبه شده آماره آزمون محاسبه می شود. سپس مقدار بحرانی با توجه به سطح خطا و نوع توزیع از جداول مندرج در پیوست های کتاب آماری محاسبه می شود. در نهایت با مقایسه آماره محاسبه شده و مقدار بحرانی سوال یا فرضیه تحقیق بررسی و نتایج تحلیل می شود. در ادامه این بحث موشکافی می شود.

۳- آزمون های آماری پارامتریک و ناپارامتریک

آمار پارامتریک مستلزم پیش فرضهائی در مورد جامعه ای که از آن نمونه گیری صورت گرفته می باشد. به عنوان مهمترین پیش فرض در آمار پارامترک فرض می شود که توزیع جامعه نرمال است اما آمار ناپارامتریک مستلزم هیچگونه فرضی در مورد توزیع نیست. به همین خاطر بسیاری از تحقیقات علوم انسانی که با مقیاس های کیفی سنجیده شده و فاقد توزیع (Free of distribution) هستند از شاخصهای آمارا ناپارامتریک استفاده می کنند.

فنون آمار پارامتریک شدیداً تحت تاثیر مقیاس سنجش متغیرها و توزیع آماری جامعه است. اگر متغیرها از نوع اسمی و ترتیبی بوده حتما از روشهای ناپارامتریک استفاده می شود. اگر متغیرها از نوع فاصله ای و نسبی باشند در صورتیکه فرض شود توزیع آماری جامعه نرمال یا بهنجار است از روشهای پارامتریک استفاده می شود در غیراینصورت از روشهای ناپارامتریک استفاده می شود.


لینک دانلود:


دانلود جزوه آمار استخدامی


دانلود جزوه آمار استخدامی



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

فایل ورد قابل ویرایش

 

طراحی مجتمع فرهنگی- تفریحی در سایت دریاچه خلیج فارس 

 

مقدمه:
 
 
 
1-1-انتخاب موضوع:
 
یشرفت صنعتی در کشورهای مختلف، همراه با بروز تحولات اساسی در ارکان اجتماعی و سیمای عمومی شهرهاهمراه بوده و مشکلات بسیاری را در زمینه های مختلف حیات اجتماعی و خصوصیات کالبدی این شهرها، به خصوص شهرهای بزرگ به وجود آورده است.تمرکز بیش از حد فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در شهرهای بزرگ، رشد بی رویه و دگرگونی عمیق کالبدی در سیمای عمومی این کلان شهرها را به همراه دارد.
 
از آنجایی که این دگرگونی ها با سرعتی فزاینده و شتابی بیش از حد، تمامی ارکان اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد، برای هماهنگ ساختن فضاها و کالبدهای شهری با شرایط نوین به اجبار الگوهای موجود در شهر قدیم را نداشته، دقیقا″ موجب بروز وضعیت نا مطلوبی در خصوصیات کالبدی و فیزیکی شهرها می گردد.
 
تمرکز بیش از حد فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و امکانات مختلفی که عرضه می دارد، باعث به وجود آمدن جاذبه های متفاوت شهری گشته و هجوم جمعیت را به این نواحی موجب می گردد.
 
رشد جمعیت در شهرها، نیاز به امکانات خدماتی و فضاهای متفاوت شهری را افزایش داده و ارگانیسم شهر را دستخوش تحولاتی عمیق می گرداند.یکی از عمده ترین مشکلاتی که به واسطه این آشفتگی محیط فیزیکی شهر را به مخاطره می افکند، نبد و کمبود فضاهای عمومی و مجتمع های فرهنگی می باشد. که آلودگیهای فردی، اجتماعی را افزایش داده و از طرف دیگر امکانات گذراندن اوقات فراغت را برای عموم مردم و در آخر شکوفا شدن ذوق و سلیقه هنری فردی اجتماعی را به شدت محدود می سازد.
 
این چنین است که برخورد با موضوعی تحت عنوان مجتمع تفریحی-فرهنگی از اهمیتی خاص برخوردار گشته و یکی از اساسی ترین مقولات را در زمینه معماری تشکیل می دهد.لذا برخورد با آن باید به صورت سنجیده و همه جانبه انجام پذیرد.
 
 
 
1-2-بیان مساله:
 
شهر ارگانیسمی است زنده و پویا که سه حزه عمومی کار،تفریح و استراحت در آن به نحوی تنگاتنگ در هم می آمیزندو شکلهای کالبدی متفاوتی را در گستره شهر پدید می آورند.
 
هر کدام از این سه حوزه علاوه بر مشخصات ویژه خود،در ارتباطی متقابل از یکدیگر تاثیر می پذیرند و هر کدام موجودیت دیگری رامشروط و محدود می سازند.هنگامی که این سه حوزه را به عنوان سه جنبه از حیات اجتماعی یک شهر و به عنوان سه قسمت مجزا که صرفا″در کنار یکدیگر قرار می گیرند در نظر بگیریم،آنگاه یک مجتمع فرهنگی- تفریحی به عنوان یکی از ارکان خدماتی، نه تنها یک واحد مجزا، بلکه مجموعه ای از فعالیت های مختلف در رابطه با پیرامون خود است که در ارتباط متقابل با آن عمل می نماید.مجموعه ای از عملکردهای سه حوزه عمومی کار، تفریح و استراحت که در زمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و همانند ستون فقراتی اجزای شهر را به یکدیگر پیوند می دهد.
 
شاید بتوان چنین دیدگاهی را اینگونه جمع بندی نمود که شهر در کلیت خود با ستون فقراتی که تار و پودش در تمامی گستره شهر و اجزای تشکیل دهنده آن از جمله مجتمع فرهنگی- تفریحی به عنوان مکانی جهت گذرانیدن اوقات فراغت، انسجام می یابد.
 
موضوع طراحی مجتمع فرهنگی- تفریحی ، کوششی است در جهت بررسی مشخصات عمومی و خصوصیات ویژه این بنا، تا آنجا که بتوان این اطلاعات را در راستای اهداف و خواسته های امروزین و همچنین با توجه به مشخصات اراضی مورد طراحی، معیار ها و ضوابط طراحی، یک مجتمع فرهنگی به عنوان محلی برای کار، تفریح و استراحت تعیین و ارائه گردد.
 
برای تاثیرپذیری و تاثیرگذاری بر فرهنگ، ملزوماتی مورد نیاز است، از قبیل ضرورت شناخت فرهنگ و ضرورت حفظ و اعتلا و آموزش آن.در پی شناخت این ضرورت هاو با توجه به اهداف و بررسی وسایل رسیدن به این اهداف از قبیل استفاده از اوقات فراغت مردم، انگیزه ای شد برای انتخاب موضوع طراحی مجتمع فرهنگی- تفریحی در سایت دریاچه خلیج فارس تهران.
 
در این طرح سعی بر آن بوده که تمام اقشار جامعه اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال، بتوانند از این مجموعه برای غنی سازی اوقات فراغت خود استفاده کنند و با در نظر گرفتن علایق هر یک از آنها، فضاهای طراحی شده بتواند پاسخگوی نیازهای همگانی گردد.
 


لینک دانلود:


پروژه طراحی مجتمع فرهنگی- تفریحی


پروژه طراحی مجتمع فرهنگی- تفریحی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 10     کد محصول :7104      حجم فایل:30,1 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی برطرف کردن مشکل چاقی یکی از دانش آموزان با انجام فعالیت های ورزشی و تغذیه مناسب

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی برطرف کردن مشکل چاقی یکی از دانش آموزان با انجام فعالیت های ورزشی و تغذیه مناسب

چکیده

چاقی یکی از مشکلات تغذیه ‌ای عمده به ویژه  در کشورهای پیشرفته به شمار می‌آید به طوری که کلیه فعالیت‌های فرد را تحت تأثیر قرار داده وحتی از نظر روانی واحساسی اورادچار مشکل می‌کند. اماعلاوه بر تعداد زیاد افراد چاقی که در کشور وجود داردچندسالی می‌شود که کارشناسان سلامت در مورد زیاد شدن تعداددانش‌آموزان چاق درکشورهشدارمی‌دهندمهمترین دلیلی که این کارشناسان برای این موضوع می‌آورند. با توجه به این که چاقی در این سنین زمینه ساز چاقی در بزرگسالی و عوارض مربوط به آن است و اهمیت این موضوع در این سالها تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است. چاقی مفرط در بین دانش آموزان دبستانی و راهنمایی شیوع یافته است. استفاده ازفست فودهاوغذاهای آماده وعدم تحرک کودکان و نوجوانان موجب شیوع چاقی مفرط در بین آنها شده است.متاسفانه خانواده ها به جای اینکه موادخوراکی وغذای سالم برای میان وعده مدرسه فرزند خود آماده کنند ترجیح می دهند غذاهای آماده وفست فودی به فرزندان خود بدهند در حالی که این نوع تغذیه ها موجب چاقی بیش ازحد آنها در سنین پایین می شود. همانطور که می دانیم موضوع تربیت بدنی در مدارس از این جهت مدتی است بیش از پیش موردتوجه قرارگرفته که مشخص شده چاقی و ناهنجاری های اسکلتی و قامتی خطرات روبه گسترشی برای دانش آموزان است و هر روز بیش از پیش آنها را تهدیدمی کندبه طورکلی همه آمارها حاکی از چاق شدن دانش آموزان است ونتیجه تحقیقات متعدد هم نشان داده که دانش آموزان زیادی دچار مشکلات ناهنجاری های اسکلتی هستند

 

مقدمه

بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، 85 درصد از بوفه های مدارس کشور اصلاح تغذیه ای شده اند به گونه ای که درگذشته شاهدفروش تغذیه های ناسالم بودیم اماخوشبختانه هم اکنون شاهدعرضه اغذیه های سالم درسطح بوفه های سطح مدارس هستیم ولی بازهم می بایست توجه بیشتری به این قضیه بشود.زیرا در آینده مشکلات زیادی برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد خواهد کرد بنا بر این بایددرپیشگیری از شیوع بیماری های غیرواگیر ناشی از چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان اقدام کنیم.به همین منظور حدود 3 ماه پیش تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش درراستای حفظ وارتقای سلامت دانش آموزان و توانمندسازی آنها و خانواده های آنها به امضاء رسیدکه تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده های غذایی سالم با نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم مدارس واستانداردسازی ونظارت برپایگاه های تغذیه سالم مدارس وتسهیل مشاوره تغذیه ای واجرای برنامه مکمل یاری آهن وویتامین D یکی ازمفادتفاهم نامه وزارت بهداشت وزارت آموزش و پرورش است. با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، هم اکنون شاهد اختصاص حداکثر بودجه های سلامت کشور به بخش بهداشت نسبت به سال های قبل هستیم.وبا اشاره به رشدروزافزون کم تحرکی و چاقی دربین دانش آموزان ازمعلمان ورزش خواست ارتقای سطح سلامت دانش آموزان تلاش کنند.


لینک دانلود:


گزارش تخصصی برطرف کردن مشکل چاقی یکی از دانش آموزان با انجام فعالیت های ورزشی و تغذیه مناسب



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


تعداد صفحات: 11     کد محصول :7105      حجم فایل:26,61 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی آموزگار استثنائی :چگونه توانستیم با انجام راهبردهای آموزشی مشکل نارساخوانی دانش آموز را در پایه سوم ابتدایی کاهش دهیم

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی آموزگار استثنائی :چگونه توانستیم با انجام راهبردهای آموزشی مشکل نارساخوانی دانش آموز را در پایه سوم ابتدایی کاهش دهیم

چکیده

پژوهش حاضربه منظورحل مشکلات ویژه یادگیری خواندن یکی ازدانش آموزان با هوش بهر طبیعی آموزش نامناسب در پایه سوم دبستان جهان تربیت اردبیل انجام گرفت البته دانش آموزان زیادی هستند درخواندن دچار مشکل هستند امادر این امر واقعیت این است انواع مشکلاتی که دانش آموزان دارند از یک نوع نیستند تا بتوان با یک روش همه آنهارااز بین بردبلکه با توجه به تفاوتهای فردی وعلتهای متفاوت مشکل آفرین برای هر دانش آموز باید علت یا علل را الویت بندی کرده وبراساس آن برنامه های ترمیمی درنظرگرفت تا از اتلاف وقت و صرف انرژی بیهوده جلوگیری شوددراین پژوهش با توجه به مشکلات ویژه دانش آموزفوق برنامه های زیر اجرا شده که به ترتیب اهمیت بوده

1- ارجاع به پزشک متخصص جهت درمان جسمی- عصبی

2- ارجاع به گفتار درمان جهت رفع مشکلات گفتاری

3- استفاده از روش های مختلف چندحسی فرنالدوگیلی نگه ام ضمن طبقه بندی و تجزیه وتحلیل کردن غلط های خواندنی وی، استفاده از تمرینات دقت وحافظه دیداری،آگاهی واج شناختی باشیوه های ابتکاری ویژه و با استفاده از وسایل متنوع کمک آموزشی معلم ساخته و ایجاد محیطی شاد و ملموس کردن مراحل آموزش تقویت عزّت نفس و ایجاد انگیزه برای آموزش دانش آموز شد وارائه تمرینات و راهبردهای خودنظم دهی و رفتاری مناسب و مشاوره به والدین برای منزل توانستیم تأثیر خوبی بر خواندن و نوشتن وی داشته باشیم و او توانسته با علاقه و بدون اضطراب صحیح و روان از روی یک متن فارسی با اعتماد به نفس بخواند

مقد‌مه

یک اختلال یاد‌گیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جد‌ی د‌ر خواند‌ن، حساب کرد‌ن ویاکلمه‌بند‌ی نوشتن به وجود‌می‌آید‌که انتظار نمی‌رود‌به یک فرد‌ عاد‌ی نسبت د‌اد‌ه شود‌یک اختلال یاد‌گیری نه یک اختلال یاد‌گیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد‌می‌شود‌اگرد‌رست ارزیابی نشود‌ تأثیر بالقوه‌ای روی عملکرد‌ ناسازگارانه‌ی فرد‌ د‌ارد‌ و د‌ر حوزه‌های چند‌گانه‌ی زند‌گی ضعف ایجاد‌ می‌نماید‌. وقتی فرد‌ی مظنون به اختلال یاد‌گیری می‌شود‌، یک ارزشیابی عصب روان‌شناختی توانایی‌ها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه د‌ر حوزه‌های توانایی عصب روان‌شناختی تعیین کند‌که می‌تواند‌به عنوان پایه‌ای برای فنون جبرانی و اختیارات د‌رمانی باشد‌اختلال یاد‌گیری چیست؟یک اختلال یاد‌گیری به وسیله متخصصان بهد‌اشت روانی و پزشکی به عنوان یک اختلال عصب زیست شناختی ویااختلال پرد‌ازش زبان تشخیص د‌اد‌ه شد‌ه که به وسیله عملکرد‌ مغز به وجود‌ آمد‌ه است. یکی از پیامد‌های ناکارآمد‌ی مغزشیوه‌ای که افراد‌ مبتلا به اختلال یاد‌گیری اطلاعات را کسب کرد‌ه و پرد‌ازش می‌کنند‌ 

لینک دانلود:


گزارش تخصصی آموزگار استثنائی :چگونه توانستیم با انجام راهبردهای آموزشی مشکل نارساخوانی دانش آموز را در پایه سوم ابتدایی کاهش دهیم




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 14     کد محصول :7101      حجم فایل:35,81 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

چکیده

یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط می بایست کاریاددهی یادگیری را به پیش ببرند ، وجود مدارس کوچک با کلاسهای چند پایه است . در این مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده و این مدارس در نقاط دور افتاده تشکیل می شوند تنوع پایه های تحصیلی کوچک بودن محیط کلاس نبودمواد آموزشی و تجهیزات آموزشی وپرورشی ازجمله مشکلات وشرایطی است که دراین محیط های آموزشی حکم فرماست و با وجوداین شرایط انتظارمی رودکه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و عملکردآموزشی معلم وفرایند یادگیری در این مدارس همانند سایر مدارس به پیش برود .

مقدمه
این جانب ……….. ، دارای …..سال سابقه خدمت در مقطع ابتدایی در پست های ……. می باشم در سال ……. نیز در پست معاونت اجرایی مدرسه ابتدایی …….مشغول به خدمت بودم یکی ازمشکلاتی که معلمان کلاس های چند پایه با آن مواجه هستند نحوه تقسیم فرصت یادگیری بین دو پایه در کلاس است و چون تا بحال پژوهشی اساسی در این مورد انجام نشده است تصمیم گرفتم این تدریس در کلاس های چند پایه به نوبه خود دشوارومستلزم برنامه ریزی منظم ومدون وآمادگی کامل میباشد رسیدن به همه ی اهداف آموزش درکلاس های چندپایه کاری دشواری است,کمبودوقت,نبودن فضای مناسب آموزشی عدم وجودوسایل کمک آموزشی کم سوادیابی سوادبودن والین وبه تبعیت از آن بی میلی نسبت مشارکت وتسهیل بخشیدن آموزش مشغله دانش آموزان درخارج ازمدرسه برای کمک به خانواده نیزازجمله معزلاتی است که مدارس روستا به ویژه روستاهای کوچک که اغلب کلاس هاچندپایه اندبامشکلات متعددی روبه روکرده است چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاس چند پایه راههای بهبود بخشیدن به آن ازهمان اول برای من دغدغه بوده با وجود رضایت نسبی از روش های به کار گرفته شده تا الان اما هیچ گاه نمی توان خلا وجود تحقیقاتی در رابطه با چگونگی تدریس در کلاس های چند پایه را احساس نکرد.

لینک دانلود:


گزارش تخصصی چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


تعداد صفحات: 11     کد محصول :7099      حجم فایل:27,65 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پیشنهادات حرفه ای

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پیشنهادات حرفه ای

چکیده

دانش آموزان ممکن است در سنین مختلف به علل مختلفی مثل  دبیران ضعیف، توقعات‌ زیاد از دانش آموز‌ وعدم‌ پیشرفت‌ تحصیلی‌. پاسخ‌ دادن‌درس‌ توسط دانش‌آموز درکلاس و… ممکن است در پی غیبت از کلاس و مدرسه برایند. اکثر صاحبنظران‌معتقدند که‌ بهترین‌ درمان‌ جذاب نمودن محیط آموزشی دراسرع‌ وقت‌ و به‌ هر وسیله‌ ممکن‌ است‌. مشخص‌ ورفع‌کردن‌ علت‌ غیبت ‌(مثلا اذیت‌ وآزارسایر دانش آموزان‌)البته‌ مفید خواهد بودباوجوداین‌ حتی‌ وقتی‌ علت‌ آن‌ روشن‌نیست‌ مدیران ومعاونینی جدی‌ وفهمیده‌ می‌توانندتدریج‌ دانش‌آموزرا برای‌ آمدن‌ به‌ کلاس‌ درس‌ ترغیب‌نماینداینچانب……………. با چنین مشکلی در مدرسه …………. مواجه شدم. در سال تحصیلی اخیر بسیاری از دانش آموزان به بهانه های مختلف سعی می کردند در مدرسه و کلاس درس حاضر نشوندودرصددغیبت کردن غیر موجه برمی آمدندبنده با ارائه راهکار های جذاب مدرسه محور و اجرا ی آن تصمیم گرفتم غیبت دانش آموزان را به کمترین مقدار ممکن برسانم واین کارجزبا جذاب نمودن محیط آموزشی مدرسه ممکن نبود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

مدرسه‌ گریزی‌ اگر همراه‌ با رفتارهای‌ضد اجتماعی‌ و گاهی‌ بزهکارانه‌ مثل‌نزاع‌، قشقرق‌ راه‌ انداختن‌، یاتهدید کردن‌ و فرار کردن‌ از خانه‌ باشد می‌تواند نشان‌ دهنده‌ یکی‌ از اختلالات ‌رفتاری‌ دوران‌ دانش آموزی‌ به‌ نام‌ اختلال‌سلوک‌ باشد. ویژگی‌های‌ اصلی‌ اختلال‌سلوک‌ شامل‌ رفتارهای‌ ضد اجتماعی‌،پرخاشگرانه‌ و خودسرانه‌ است‌. چنین‌دانش آموزانی‌ اغلب‌ به‌ نظر دبیرانشان‌بی‌علاقه‌ به‌ مدرسه‌، فاقد اشتیاق‌ به‌ادامه‌ تحصیل‌ و بی‌توجه‌ به‌ کار هستند.آنها اغلب‌ مردود می‌شوند و در مقایسه‌با همسالان‌ خود زودتر ترک‌ تحصیل‌می‌کنند.همه دانش آموزان گاه بی گاه درباره مدرسه غرمی زننداما طبق آماری که کارشناسان کلینیک اختلالات عصبی دانشگاه نوادا در آمریکا اعلام کرده اند ۵ تا ۱۰ درصد دانش آموزان آنقدر از مدرسه بدشان می آیدکه نمی خواهند به مدرسه برونددانش آموزان ممکن است در سنین مختلف به علل مختلفی مثل  دبیران ضعیف، توقعات‌ زیاد از دانش آموز‌ وعدم‌ پیشرفت‌ تحصیلی‌. پاسخ‌ دادن‌درس‌ توسط دانش‌آموز در کلاس و… ممکن است در پی غیبت از کلاس و مدرسه برایند .  اکثر صاحبنظران‌معتقدند که‌ بهترین‌ درمان‌ جذاب نمودن محیط آموزشی در اسرع‌ وقت‌ و به‌ هر وسیله‌ ممکن‌ است‌. مشخص‌ ورفع‌کردن‌ علت‌ غیبت(مثلا اذیت‌ وآزارسایردانش آموزان‌) البته‌ مفید خواهد بود

لینک دانلود:


گزارش تخصصی چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پیشنهادات حرفه ای






  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 14     کد محصول :7097      حجم فایل:29,44 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی معلمان بررسی روش فراگیری کامل تر دانش آموزان با الگوی تدریس و ارزشیابی انگیزشی

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی معلمان بررسی روش فراگیری کامل تر دانش آموزان با الگوی تدریس و ارزشیابی انگیزشی

چکیده

در این مجموعه سعی شده که نگاهی کوتاه و گذرا درارزشیابی کیفی یا توصیفی داشته باشیم و تلاش کرده ایم تابتوانیم همکارانی راکه بااین ارزشیابی آشنایی ندارندویاابزاروروشهارا نمیدانندتاحدّی یاری دهیم در این مباحث ابتدادرخصوص ارزشیابی واهداف آن اعتبارواهمیّت ارزشیابی سخن به میان آمدهدسته بندی ارزشیابی هاراداریم وباتوجه به اهمیت ارزشیابی تکوینیارتباط داشتن این ارزشیابی باارزشیابی توصیفی شده تا اهداف واهمیّت ارتباط آن بیان شودبعدازاین مواردبه بررسی ارزشیابی کمّی کیفی وتفاوت آنهاو ارزشیابی توصیفی و کاربرد وابزارهای آن صحبت شده و راهکارهای مناسب جهت چگونگی استفاده از ابزارها و نتایج حاصل از ارزشیابی توصیفی ارائه شده است.

مقدمه
دانشآموز بیانگیزه نه تنها رغبتی به درس خواندن ویادگیری نشان نمیدهد بلکه با بیتفاوتی و بی توجهی خود چه بسا برای کارکردن دانشآموزان دیگر در کلاس نیز مزاحمت ایجادمیکند دراین مورد، ضرب‌المثلی انگلیسی وجود دارد که میگوید :شما میتوانید اسبی را که تشنه است تا کنارآب بکشانید اما نمیتوانید به نوشیدن آب وادارش کنیدمسئله انگیزش دردانشآموزان نیزهمین گونه است؛ یعنی مابایددانشآموز را تشنه یادگیری کنیم؛ زیرا با این کار خود او به دنبال یادگیری خواهدرفت .انگیزش عاملی است که رفتار مشخصی را تحریک و هدایت میکند و پاسخی است به این سؤال که اساس یادگیری علم چیست؟ روانشناسان برای انگیزش اهمیت بیشتری نسبت به هوش قائل میشوندآنان انگیزش راحاصل عواملی مانندمشوّق‌ها، نیازهای درونی کنجکاوی برانگیختگی وعلتهایی میدانندکه فردبرای رویدادهاونتایج اعمال میکند در این طرح، به تاثیر انگیزش و درگیر نمودن دانش آموزان در تثبیت یادگیری و تدریس و همچنین  به عوامل بنیادین مؤثر بر انگیزه از قبیل فرهنگ، خانواده، معلم، ویژگیهای یادگیرنده جوّکلاس ومتغیّرهای آموزشی اشاره  میشود.در پایان، برخی راهکارهای ایجاد انگیزش در دانش آموزان بیان میگردد.دانشآموزان با انگیزه به درس توجه کامل دارند؛ زیرا به آنچه گفته میشود، علاقهمندند؛ انگیزه درونی دارند وفرایندیادگیری راخوشایند مییابندفراوان میپرسند؛ در بحثهای کلاسی شرکت دارند؛ یادگیرندگان خود تنظیمی هستند 

لینک دانلود:


گزارش تخصصی معلمان بررسی روش فراگیری کامل تر دانش آموزان با الگوی تدریس و ارزشیابی انگیزشی



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
  تعداد صفحات: 14     کد محصول :7095      حجم فایل:32,45 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی معلمان بررسی نظام رشد آفرینی انگیزشی در آموزش و پرورش و فرصت ها و قوت ها

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی معلمان بررسی نظام رشد آفرینی انگیزشی در آموزش و پرورش و فرصت ها و قوت ها

چکیده
تغییررویکردونگاه به مدرسه لازمه و مبنای تحقق ارتقای نظام یاددهی ویادگیری درکشوراست.این تغییر نگاه به مدرسه اساس وبنیادش ایجادمدرسه کیفی است به گونه ای که درسندتحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه کیفی در افق چشم انداز به عنوان مدرسه صالح یادشده است. با این تغییر نگاه به مدرسه به این نکته اساسی پی برده می شود که مدرسه یک موجود رشد یابنده و زنده برای رشد و تعالی با همه ابعاداست .هدف مدرسه کیفی ایجاد و ارتقای حیات است وقطعا باید مدرسه بسترسازی لازم وایجاد فرصت برای تحقق مراتب حیات طیبه رافراهم آوردمدرسه شرایط رابه نحوی برای دانش آموزبایدبیان کندکه درفرایندیاددهی یادگیری نه تنها تعلیم وتربیت لازم محقق شودبلکه زندگی دانش آموزان رشدیافته به حیات طیبه نزدیک شود. چنین تغییری در مدرسه و روند تعلیم و تربیت موجب می شود نظام تعلیم و تربیت در خدمت موضوعات یادگیری باشد که در این مسیر خودیادگیرنده یعنی دانش آموز نقش اساسی را خواهد داشت. بنا براین بایدنظام تعلیم و تربیت کشوراز موضوعات درسی ومعلم به عنوان محور یاددهی به سمت یادگیرنده ودانش آموز حرکت کند و این مهم محقق نخواهد شد مگر توجه به نیازهای یادگیرنده که همان دانش آموز است.

مقدمه
موقعیت وشرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با انگیزش دانش آموزان ارتباط نزدیک دارد. معلم مهمترین نقش را در آموزشگاه ایفا می کند و چگونگی عملکرد دانش آموز به رفتار معلم بستگی دارد. برای معلم انگیزش دانش آموز به این سبب که هم در حکم هدف و هم به منزله ی وسیله ی پیشرفت های بعدی در سایر زمینه های تربیتی است اهمیت زیادی دارد. معلمان می توانندازمنابع وراههایی که انگیزش از طریق آنها افزایش می یابداستفاده کنند.اگرچه دربیشترکلاسهای درس می توانیم هم انگیزش بیرونی وهم انگیزش درونی را مشاهده کنیم, اما وجه غالب با انگیزش بیرونی است. البته نشانه های انگیزش درونی نیز در مدارس یافت می شود. دانش آموزان می توانند دارای انگیزه درونی باشند و معلمان هم­می بایددرکنارانگیزش بیرونی به انگیزش درونی توجه کنندلازم است تامیان این دو تعادل و توازنی ایجاد گردد و دانش آموزان بیاموزند که چگونه قادرند از انگیزش بیرونی به انگیزش درونی دست یابندبنابراین ازآنجاکه معلمان بایستی از راهبردهای انگیزش بیرونی و درونی آگاهی یافته و با ایجاد تعادل وتوازن بین این دونوع انگیزش زمینه ی بهبود کیفیت آموزشی رافراهم نمایندمعاونت آموزش وپرورش عمومی سازمان با اجرای طرح تلاش آفرین وارائه راهکارهای اجرایی در نظر دارد در زمینه ی افزایش انگیزش در دانش آموزان برنامه های زیر را به اجرا درآورد به منظور آشنایی همکاران محترم با انواع انگیزش ابتدا به تعریف هریک ازآنهاپرداخته وسپس توضیحات لازم در زمینه ی شیوه ی اجرایی طرح ها و راهکارها ارائه خواهد شد .


لینک دانلود:

گزارش تخصصی معلمان بررسی نظام رشد آفرینی انگیزشی در آموزش و پرورش و فرصت ها و قوت ها



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 12     کد محصول :7093      حجم فایل:27,83 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی استفاده بهینه از ارزشیابی و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی

 

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی استفاده بهینه از ارزشیابی و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی

چکیده
مقاله ای توصیفی است که بامروری برکتاب هاونظریه های موجودمرتبط بافعالیت گروهی درابتدا تعریفی از همیاری شده و در ادامه به بررسی مزایای همیاری وگروه پرداخته شده است وبا مشخص شدن پیامد کلیدی فعالیت های گروهی یعنی همکاری و یادگیری مشارکتی را موردبحث قرارداده است فعالیت گروهی در کارها ،کیفیت زندگی را بهبودمی بخشد،شادی واحساس لذت ودوستی رابرایمان به ارمغان می آورد. پیروان نظریه ی سازندگی نیز بر همین باورند که بسیاری از مسائل راکه هیچ یادگیرنده ای به تنهایی نمی تواند آنها راحل کند ، از طریق تبادل اندیشه ومشا رکت گروهی یادگیرنده ای حل می شود .

 

مقدمه

یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه و اطلاعات حیاتی است. این فکر راژان پیاژه، که از محققان پیشگام در زمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود، تایید می کندپیاژه نشان داده است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. اگر دانش آموزان در مورد یک کتاب، یک تکلیف و با یک مسئله  فقط نظرات، واکنش ها و پرسش های خود راداشته باشند، یادگیری آنان به اندازه ی زمانی که به نظرات دیگران نیزدسترسی داشته باشندپربار نخواهد بود. عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت عالی ذهنی است معلمان درمدارس باسه موقعیت آموزشی روبه رو هستند که در بیشترموارد یکی ازآن ها راانتخاب می کنند ممکن است درهرکلاس معلمان دروس را به نحوی سازماندهی کنند که دانش آموزان وادار شوند برای برنده شدن تلاش کنند.همچنین، آنان به دانش آموزان اجازه می دهند که برابر با میل خود به یادگیری بپردازند و در برخی موارد،معلمان دانش آموزان را به صورت سازماندهی می کنند که در قالب گروه هایی با یاری یک دیگر مطالب درسی را فرا می گیرند. ولی در بیشتر موارد دیده می شود که در کلاس ها دانش آموزبه تنهایی کارمی کند. به هرکدام ازدانش آموزان گفته می شود که سرت به کار خودت باشد. 

لینک دانلود:

گزارش تخصصی استفاده بهینه از ارزشیابی و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی



  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 20     کد محصول :7091      حجم فایل:41,66 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی چگونگی کاهش دادن رفتار خشونت آمیز و بی نزاکتی در بین دانش آموزان

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

گزارش تخصصی چگونگی کاهش دادن رفتار خشونت آمیز و بی نزاکتی در بین دانش آموزان

چکیده

آموزش و پرورش جدید صحنه ای از یاد گیری های متقابل از همه رسانه ها، افراد و تأثیرات فرهنگی همه جوامع است. خیلی از دانش آموزان از کوچک ترین وقایع جهان ومحیط قبل از معلمان و مدیران خود آگاه می شوند و انتظارات خاصی از آن ها دارنددر چنین شرایطی تغییر و اصلاح رفتار تابع درک عمیق علل رفتار است. به همین دلیل برای برقراری انضباط واصلاح رفتار باید معلمان و مدیران اصول رفتار شناسی و برقراری انضباط را درک و نگرش های درست و عالمانه ای نسبت به آن داشته باشند تادرکارهای پرورشی خود موفق باشنداینجانب محبوبه ظفری در گزارش تخصصی فوق تلاش نموده ام تا از رفتارخشونت آمیز دانش آموزان کلاسم جلوگیری کرده وراهکار های آن را در اختیار همکاران گرامی قرار دهم. رفتار خشونت آمیز‌ وسیله‌ ای رفتاری‌ است‌ که‌ فردبه‌ وسیله‌ آن‌ خواستاربه‌ دست ‌آوردن‌ هدفی‌ دیگراست‌ وابداً قصدحمله‌ به‌ دیگران‌ یا اذیت‌ کردن‌ آنها را نداردالبته‌ دراین‌ میان‌ ممکن‌ است‌ لطمه‌ ای‌ نیزبه‌ کسی‌ واردشودمثلاًکودکی‌ بزهکار کیف‌خانمی‌ را می ‌رباید تا به‌ این‌ وسیله‌ مورد تشویق‌ وتأییدگروه‌ همسالان‌ قرارگیرد ممکن‌ است‌ رفتارخشونت آمیز‌ جنبه‌ انتقام‌ گیری‌ نیز داشته‌ باشد. یعنی‌ کودکی‌ که‌ مورد اذیت‌ و آزار قرار گرفته‌ و نتوانسته‌ خشم‌ خودرا ابراز کند

مقدمه

برای مقابله با رفتار های خشن دانش آموزان خاطی و پرخاشجو با سایر همکلای هایشان،باید قاطعانه جلوی چنین رفتار هایی ایستاد به آنان یاد آور شد که هیچگونه رفتار خشونت آمیزقلدرمآبانه سرکلاس ودر مدرسه نمیتوان تحمل کرد.ازطرف دیگر نحوه برخورد آموزگاران و مربیان مهم است زیرابچه ها به راحتی از رفتار آن ها الگوبرداری می کنندودرشرایط مشابه همان رفتارراازخودبروزمی دهنداگر معلمان واولیای مدرسه خشونت دانش آموزان را با اعمال قدرت و تشدیدسختگیری پاسخ دهندآنان رابه خشونت بیشتروبروز هیجانات،عواطف و رفتار های منفی تشویق می کنندمعلمان بایددقت داشته باشندکه ازهرگونه تنبیه وواکنش های تند نسبت به دانش آموزان قلدر و خشن هرگز استفاده نکنند زیرا این کارباعث تشدیددانش آموزخاطی می شودو رفتار های خشونت آمیز او را تشدید می کند.  آنها اگر برای برقراری نظم وانضباط کلاس ترجیح می دهنداز روش های سختگیرانه و خشن استفاده کنند باید بدانند که شیوه اشتباه حل مشکل و اشتباه رابه آنان یاد میدهند و دانش آموزان را به سوی رفتار های ضد اجتماعی هدایت میکنند. اصل و مبنای رفتارخشونت آمیز می‌تواند غریزی باشد و وجود چنین نیرویی در جهت صیانت ذات با نظام خلقت هماهنگی و سازش دارد و تنها نحوه بروز آن در جامعه است که تحت تأثیر عوامل تربیتی – اجتماعی می‌تواند متفاوت باشد. امروزه معلمان سعی می کنند که با رعایت اصول انضباطی قوانین را به دانش آموزان یاد آوری کنند و از آن ها هم توقع دارند که این قوانین را رعایت کنند.


لینک دانلود:

گزارش تخصصی چگونگی کاهش دادن رفتار خشونت آمیز و بی نزاکتی در بین دانش آموزان



  • ali ahmadi