چکیده:
دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از معلمان و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانشآموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند. زمانی که دانش آموزان در مرحله رشد فیزیکی یا اجتماعی قرار دارد زمینه بیشتری برای پرخاشگری و عصبانیت در او ایجاد می شود. مراحل مختلف رشد ، عوامل خشم متفاوتی دارند. وقتی به دانش آموزان خود که به کاسه توت فرنگی دست درازی کرده، می گویید:” الان اجازه خوردن آنها را نداری”، عصبانی می شود. ولی فرزند بزرگتر شما تحمل جواب مشابه را دارد به دلیل این که او صبر و بردباری را در خود پرورانده است. در این گزارش تخصصی به خوبی به بررسی وضعیت اخلاقی دانش آموزان پرداخته ایم.
مقدمه:
همانگونه که توجه و رسیدگی به وضعیت سلامت جسمانی وفیزیکی دانش آموزان ،کاری مهم و حیاتی برای آینده و سلامتی آنها می باشد ،توجه و اهمیت به سلامت روان آنان نیز می تواند به نوعی تعیین کننده ی زندگی آرام و سا لم دانش آموزانمان باشد. یکی از گروه های سنی جامعه که نسبت به گروه های دیگر آسیب پذیر تر می باشد دوره ی سنی نوجوانی است. دوره ای بسیار حساس وپر تلاطم که درصورت بی توجهی وغفلت اطرافیان می تواند منجر به بروز اختلالات بسیاری گردد.
در سالهای گذشته پرداختن به مسائل روحی وروانی کمتر مورد توجه بوده است .خوشبختانه، امروزه مسائلی از این دست بیشتر مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار می گیرند.
گزارش تخصصی وضعیت اخلاق و رفتار دانش آموزان
لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون
برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:
پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
پکیج شماره 5 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
برای دریافت اقدام پژوهی به صورت تک به لینک زیر مراجعه کنید: